3F: Direktørkampagne er da sjov

Humor er uhyre vigtig i en dansk annoncekampagne, mener direktøren fra det reklamebureau, der står bag "Hallandsen"-annoncer fra fagbevægelsen.

Uden at ville lægge navn til mener fagforbundet 3F, at "Hallandsen-annoncerne" om Rødvinsreformen er sjov. Direktør-navnet Hallandsen forbinder de fleste med Olsen Banden-filmene, hvor Bjørn Watt Boolsen (i midten) udødeliggjorde navnet. Arkivfoto: JP

Mens direktør Hallandsen hygger sig på Mauritius ovenpå Rødvinsreformen, har hans kollega direktør Lars Peter Toft fra reklamebureauet Uberkant i virkelighedens verden travlt med at besvare telefonopklad og emails i dag.

Efter at jp.dk i går spurgte læserne om, hvem der mon står bag den storstilede kampagne fra "danskedirektorer.dk" er det strømmet ind med reaktioner - både til jp.dk og til reklamebureauet...

BRANCHENYT
Læs også