Når du presser de offentlige systemer i knæ

Det kan få store konsekvenser, at det offentlige ikke er gearet til at håndtere mange henvendelser fra danskerne på én gang.

Det kan være, at de offentlige it-systemer egentlig kører fint, men det ved den almindelige dansker ikke.

Han har tværtimod rigelig grund til at tro, at en del af de offentlige systemer kører rigtigt dårligt, selv om det offentliges problem egentlig ligger et helt andet sted.

Den almindelige dansker har nemlig normalt ingen anledning til at tænde sin computer og forsøge at logge ind på en offentlig tjeneste.

Det sker kun en gang imellem, og når det sker, forventer han, at alting fungerer lige efter bogen.

Den almindelige dansker forventer, at det er nemt at logge ind, at tjenesten svarer hurtigt og effektivt, at alle de relevante og rigtige data fremkommer uden ventetid og klumper i systemet, samt at han på intet tidspunkt bliver smidt af systemet eller på nogen som helst måde oplever problemer.

Når danskerne presser det offentlige i knæ

..

BRANCHENYT
Læs også