Byggekrise giver de stærke muligheder

Byggekrisens ofre må give slip på allerede vundne ordrer, som kan erobres af andre.

Arkivfoto Arkivfoto: JP

Krisen i byggebranchen bliver i medierne beskrevet som et stort sort hul uden solstrålehistorier. Men ifølge direktør Jens Slott Johansen fra firmaet CRM Byggefakta er vi i virkeligheden tilskuere til et udskilningsløb.

Mange firmaer står netop nu i en gunstig situation til at erobre nye kunder og markedsandele, som de kan veksle til store gevinster, når konjunkturerne vender.

»Hvis jeg var entreprenør eller leverandør i dag, ville jeg ikke være nervøs. Jeg ville kun være foruroliget, hvis jeg enten som udgangspunkt havde en dårlig økonomi eller en organisation, der ikke var gearet til opsøgende arbejde.«

CRM Byggefakta har en egeninteresse i, at virksomhederne i byggebranchen systematisk begynder at gå på jagt efter nye opgaver. For selskabet lever af at detailregistrere flest mulige planlagte og igangværende byggeprojekter, der hæver sig over parcelhusniveau...

BRANCHENYT
Læs også