Bankchef forstår Løkken-kunders vrede

Med overtagelsen af de sunde dele af Løkken Sparekasse får Nordjyske Bank 15.000 nye kunder, hvoraf bestemt ikke alle er tilfredse med deres tidligere bank.

Modelfoto: Colourbox Sinar 2 Colourbox

Og direktør for Nordjyske Bank, Jens Ole Jensen, har fuld forståelse for kundernes vrede, der blandt andet bunder i, at Løkken Sparekasse har rådgivet mangelfuldt om risikoen ved garantbeviser. Af samme grund har det ikke været nemt at nå frem til den goodwillbetaling på 10 mio. kr., som Nordjyske Bank lægger for overtagelsen af dele af den kollapsede sparekasse.

- Vi er nord for Limfjorden, så det er et slag på tasken. Det er svært at vurdere goodwill, når der er så mange kunder, der er vrede, på grund af de dårlige oplevelser for garanterne. Men der er trods alt 15.000 kunder og de har en vis værdi, siger Jens Ole Jensen...

BRANCHENYT
Læs også