Boconcept-kunder får deres møbler

De Boconcept-kunder, der kom i klemme, da selskabets franchisetager i det storkøbenhavnske område gik konkurs i slutningen af februar, holdes skadesløse og vil snarest få deres forudbetalte møbler. Det meddeler møbelvirksomheden Boconcept.

»Vores hovedfokus har i hele dette forløb været at finde en løsning, der holder kunderne skadesløse. Det er et princip, vi også har haft i tilsvarende sager, og hver gang har vi sikret, at kunderne har fået, hvad de har krav på. Derfor er vi utroligt glade for, at det også er lykkedes i denne sag, men naturligvis kede af, at en afklaring trak ud,« lyder det fra administrerende koncerndirektør i Boconcept, Viggo Mølholm.

Han understreger, at kundernes varer vil blive leveret så hurtigt som muligt og forventer, at de første kunder kan få deres varer inden for en uges tid. Når det er muligt for Boconcept at levere møblerne til kunderne skyldes det, at franchisetagerens konkursbo har accepteret et tilbud fra selskabet om at levere de møbler og varer, som ca. 500 kunder har bestilt og helt eller delvist forudbetalt gennem en af de fem nu lukkede Boconcept-butikker i det storkøbenhavnske område. Boconcept har i samarbejde med den danske masterfranchisetager, Boconcept Denmark, med butikker i bl.a. Odense og Århus, afgivet et tilbud om at overtage tre af de i alt fem butikker. Accepteres tilbuddet, vil tre af de fem lukkede butikker blive genåbnet, således at Boconcept fortsat vil være repræsenteret i det storkøbenhavnske område. Dette tilbud ligger stadig til vurdering hos boets kurator, oplyser selskabet.

BRANCHENYT
Læs også