Flere breve når frem

Trods 56.000 klager i 2008 er selvtilliden stivet af hos ledelse og medarbejdere i Post Danmark, som i 2008 bragte flere end 1 mia. breve og pakker ud. Ledelsen fastslår nemlig, at kvaliteten i postudbringningen stiger. Det kan aflæses i statistikken over antallet af klager fra kunderne.

Den viser, at klagetallet i 2008 er lavere end året før, også når der tages højde for de seneste års fald i brevmængden. Post Danmark oplyser, at der i fjor blev registeret omkring 56.000 klager ud af de tæt ved 1,1 mia. forsendelser. Det er 5.000 færre klager end i 2007.

»Set i forhold til antallet af forsendelser kan vi godt tillade os at være tilfredse med resultatet. Vores kvalitetstal for 2008 viste den bedste fremgang i seks år. Det skyldes en øget fokus på og et systematisk arbejde med at forbedre kvaliteten i udbringningen. Det slår direkte igennem på antallet af klager,« mener servicecenterchef Kent Kristensen fra Post Danmark.

Færre erstatninger
Post Danmark registrerer klager, når enten brevet eller pakken forsvinder, er forsinket, eller der er skader på indholdet. I 2008 var 6.654 klagere ud af de 56.000 berettiget til at få udbetalt erstatning.

Antallet af erstatninger faldt i 2008 med ca. 4.000 sammenlignet med året før.•

BRANCHENYT
Læs også