Hjælpeforeninger stopper AidOnline-samarbejdet

Samarbejdet mellem Aidonline og selskabets 12 hjælpeorganisationer er stoppet.

Efter et møde mellem online-tjenesten AidOnline og de 12 oprindelige partnere fra danske og internationale hjælpeorganisationer har AidOnline meddelt, at selskabet stopper samarbejdet med hjælpeorganisationerne.

Konceptet bag AidOnline er at sælge bannerannoncer, som det via en adblocker kan fremvise på alle sites - efter først at have blokeret hjemmesidens oprindelige annoncer. Forretningsmodellen ligger derefter i, at hjælpeorganisationerne får 80 procent af omsætningen, mens AidOnline napper 20 procent til at drive virksomheden.

Årsagen til afbrydelsen af partnerskabet ligger i, at hjælpeorganisationerne er blevet presset for hårdt af deres samarbejdspartnere.

Blandt andet har Dansk Røde Kors over for Computerworld forklaret, at organisationen har været i dialog med mediepartneren Politiken, der i høj grad lever af at sælge bannerannoncer.

Berlingske blokerer for alle

..

BRANCHENYT
Læs også