Uro i Difko

Bestyrelsesformanden for Difko-selskab afviser, at anpartsselskabet burde have solgt sit skib, da køber bød 30 mio. dollars.

Fragtraterne er så høje, at det ikke kan betale sig at sælge fragtskibe. Trods et købstilbud på 30 mio. dollars på et af anpartsselskabet Difkos skibe - Difko 64 - har selskabets repræsentantskab på en ekstraordinær generalforsamling i tirsdags besluttet at afslå købstilbuddet. Også selv om det svarer til næsten det dobbelte af, hvad skibet er værdisat til i regnskabet for 2003/04. Selskabet fortsætter dermed driften i eget regi. Beslutningen er truffet på baggrund af skibets værdi sammenholdt med meget høje fragtrater, som repræsentantskab og bestyrelse forventer vil føre til stigende handelspriser på anparterne.

Beslutningen har ført til uro blandt anpartshaverne. Jyllands-Posten har været i kontakt med flere utilfredse medejere, som mener, at repræsentantskabet har foretaget en forkert analyse. De vil hellere have pengene for produkttankskibet og mener, at Difko burde sende beslutningen til urafstemning...

BRANCHENYT
Læs også