Stigende salg af øl

Bryggerigruppen begynder nu at se resultaterne af den offensive strategi, der skal gøre selskabet til en større aktør på markedet for øl og læskedrikke. Salget af flydende varer steg i første kvartal med 5,9 pct., og dermed har gruppen ifølge egne beregninger vundet markedsandele fra konkurrenterne.

Bryggerigruppen vurderer, at afsætningen af både øl og læskedrikke i Danmark har været svagt faldende i årets første tre måneder, hvor selskabet har øget omsætningen med 3 pct. Også det tyske marked viser fremgang med en vækst på 2 pct.

Det har dog krævet ekstraudgifter til markedsføring på 20 mio. kr. at drive salget i vejret, og det er blandt årsagerne til, at Bryggerigruppen i første kvartal havde et underskud før skat på 17,2 mio. kr. efter en omsætning på 552 mio. kr. Det negative resultat kommer ikke som en overraskelse, da årets første tre måneder traditionelt er en svag periode i regnskabsåret. Bryggerigruppen fastholder forventningerne til et årsresultat på 280-320 mio. kr. før skat...

Læs også