SAS: Nyt distributionskoncept giver lavere priser via Internet

SAS Airline har besluttet sig for at indføre et nyt distributionskoncept i Skandinavien fra den 1

januar 2003. Til den tid begynder flyselskabet at tilpasse nettopriserne og vil samtidig sænke priserne med de tidligere indkalkulerede provisionsbeløb.

Samtidig begynder SAS Airline og rejsebureauerne at tage betaling for deres ydelser hos kunderne, noget som de fleste rejsebureauer i Skandinavien allerede gør i dag. Fra og med nytår vil priserne på SAS-rejsen altså variere, afhængigt af kundens valg af salgssted og serviceniveau. Hos SAS Airline vil det blive billigere at reservere via Internet end via telefonsalg.

- Vi vurderer, at konceptet vil føre til en forøget priskonkurrence og effektivitet i rejsebranchen, og det vil komme de rejsende til gode, siger Søren Jespersen, ansvarlig for SAS Airlines salg.

Beslutningen blev taget efter en omfattende dialog med rejsebureauer og brancheforeninger.

- Rejsebureauerne er SAS Airlines største og vigtigste salgskanal, og vi satser på et langsigtet samarbejde med dem, siger Søren Jespersen, der derfor finder en særlig glæde i, at de nye tiltag har fået en stærk støtte fra de fleste involverede parter. (Leveret af: www.netposten.dk - email: netposten@netposten.dk - tlf.: 33 33 99 26)

BRANCHENYT
Læs også