Strategi på det blå hav

Professor W. Chan Kim har enorm succes med et enkelt budskab. Vi har mødt ham i København.

Inden W. Chan Kims bog overhovedet kom på gaden, havde Harvard Business School Press solgt licenser til oversættelse til 25 sprog. Nu godt en måned efter førsteudgivelsen i USA, ligger "Blue Ocean Strategy" allerede på bestsellerlisten hos erhvervsavisen Wall Street Journal.

»Folk spørger , om jeg ikke er glad. Jeg har altid gerne ville skrive en bog, men jeg har også haft det sådan, at det skulle være en god bog. En bog med en kerne af indsigt, som ville bestå, selv efter at bogen ellers var blevet forældet. Derfor har jeg ventet længe, og jeg blev også nærmere betænkelig end glad, da Harvard Business Press ringede og sagde, at bogen på forhånd var solgt til udgivelse på 25 sprog. Nu ville jeg blive udstillet for hele verden, men med den modtagelse, som bogen har fået, begynder jeg langsomt at blive glad - rigtig glad,« siger den koreansk fødte professor i strategi og international ledelse på managementskolen INSEAD i Fontainebleau i Frankrig...

BRANCHENYT
Læs også