Carlsberg skruer ned for charmen under VM

Sydafrika har ikke den samme appel for bryggeriet som et VM i Europa. Koncernen er sponsor for det danske og det engelske landshold og holdenes officielle øl.

Selv om Carlsberg og fodbold efterhånden er uadskillelige størrelser, vil koncernen ikke satse særligt meget på det kommende VM i Sydafrika. I modsætning til en turnering afholdt i Europa er der ikke noget ”hjemmemarked” at sælge øl til. De største butikskampagner kommer til at foregå i Danmark og i England, hvor man er sponsor.

Mens man næsten ikke kan bevæge sig rundt til et europamesterskab i fodbold uden at falde over et Carlsberg-skilt eller få stukket en øl i hånden, så bliver det helt anderledes til det kommende VM i Cape Town og Johannesburg.



»Vi er ikke blandt hovedsponsorerne til VM-turneringerne, og det sydafrikanske marked arbejder vi ikke på. Derfor er der ikke noget typisk ”hjemmemarked” at arbejde ud fra som eksempelvis under sidste VM i Tyskland i 2006. Vi vil naturligvis udnytte vores naturlige kobling til fodbolden, men VM 2010 bliver ikke en af vores store satsninger,« siger direktør Keld Strudahl, der er chef for Carlsbergs internationale sponsoraktiviteter.



Særlig partner


..

BRANCHENYT
Læs også