JP lancerer nyt forbrugersite

Internet Morgenavisen Jyllands-Posten lancerer søndag en ny satsning på forbrugerjournalistikken med det nye internetsite Guide.dk.

Sitet har som ambition at give læserne det samlede overblik over de bedste tip, anmeldelser og artikler med perspektiv inden for de fem store forbrugskategorier biler, både, elektronik, rejser og livsstil.

»Forbrugerne har med guide.dk ét sted at hente inspiration. Vi samler alle relevante JP-artikler om biler, både, elektronik, rejser og livsstil, det vil sige bolig og design. Det hele bliver enkelt, overskueligt og brugbart. Forbrugerne kan hurtigere end tidligere sammenligne produkter og priser, før de køber,« siger direktør Jens Nicolaisen, JP Medier.

Det nye site supplerer Jyllands-Postens forbrugersite fpn.dk, som er Danmarks største på sit felt og har fokus på nyheder og aktualitet, mens guide.dk i højere grad vil være styret af brugernes interesser.

»Med 1,5 mio. læsere/brugere om ugen på papir, net og mobil har Jyllands-Posten aldrig tidligere været i kontakt med så mange mennesker som nu. Og med guide.dk har annoncørerne mulighed for mere præcist at ramme deres målgrupper i en situation, hvor forbrugerne er interesseret i at købe,« konstaterer Jens Nicolaisen om den strategiske baggrund for mediehusets nyeste satsning. Det nye site får til huse på adressen www.guide.dk

BRANCHENYT
Læs også