Hummel jagter kinesisk vækst

Hummel forventer næste år at have omkring 100 egne modebutikker i Kinas hovedstad.Ambitionerne for samarbejdet mellem den danske koncern og en kinesisk partner er store.

Den danske mode- og sportskoncern Hummel skruer op for ekspansionen i Kina, som med tiden skal blive et nyt hjemmemarked.

Siden maj i år er der åbnet 20 Hummel-butikker i Beijing. Målet er, at yderligere 70-80 lignende modeforretninger kommer til i løbet af 2010.

Kina med 1,3 mia. indbyggere har gennem en årrække været et stort producentland for Hummel, som nu også satser på et stort salg der. Det sker i samarbejde med en lokal partner, der har tyngde inden for netop detailhandel:

»Det har taget tid at komme i gang og få konceptet rettet til. Det seneste år med økonomisk recession har også påvirket det kinesiske marked. Men nu ruller vi for alvor vores ekspansion ud i Kina. Opmærksomheden om de første 20 Hummelbutikker er stor, og vi udvider yderligere i hastigt tempo det kommende år,« siger koncernchef Søren Schriver, Hummel.

1.000 butikker mere i år


..

BRANCHENYT
Læs også