Krisen hjælper slipset tilbage

Slipset er tilbage efter en periode i modekulden. Fremtoning bliver vigtigere i krisetider, forklarer en ekspert.

I en tid med krise er slipset med til at signalere seriøsitet, mener trendforsker Kirsten Poulsen. Arkivfoto: Steen Wrem Foto: Steen Wrem

Det skriver metroXpress

Direktøren, konsulenten og finansmanden har altid brugt det, men de seneste år har slipset været gemt lidt af vejen. Nu melder Magasin om 'mærkbart' øget salg af slips, mens tøjkæden Wagner/Tøjeksperten har øget deres slipsesalg med 12,5 procent. Meget tyder på, at finanskrisen spiller en rolle i slipsets genopstandelse.

»I den her tid skal man stramme sig mere an for at blive på jobbet, og så er slipset en måde at signalere seriøsitet og målrettethed på,« siger Kirsten Poulsen, trendforsker og indehaver af Firstmove til metroXpress...

BRANCHENYT
Læs også