Lego giver rivalerne baghjul

Lego slår de største legetøjsgiganter og er i december vokset med omkring 40 pct. i USA. Samtidig spår en analytiker, at den danske legetøjskoncern vil stå stærkt også i 2010.

Lego har fuldstædigt hægtet sine konkurrenter af og vokser i julen med op til 40 pct. på vigtige markeder som USA og Storbritannien.

Det er en blanding af held i markedet og et unikt mærke.

»I år er der ikke mange store enkeltprodukter, der tager en meget stor del af markedet, og derfor går kunderne tilbage til basis. Og der findes ikke noget mere basis end Lego,« siger David Leibowitz, legetøjsmarkedsanalytiker og porteføljemanager i Horizon Asset Management i New York.

Han er især imponeret over vækstraterne i Lego, fordi de bliver målt op imod et i forvejen stærkt voksende år i 2008, hvor det samlede salg i koncernen voksede med små 20 pct.

Kunder vælger det sikre


..

BRANCHENYT
Læs også