Tryg tjener stort på tillægsforsikringer

Trygvesta forsøger at overbevise kunderne om, at de bør købe en fejl- og uheldsforsikring som et billigt alternativ til de langt dyrere tillægsforsikringer i butikkerne. Men samtidig står koncernens svenske selskab Moderna bag salget af millioner af tillægsforsikringer i.

Butikkers dyre tillægsforsikringer til nye computere, fladskærme, ipods, dvd-afspillere og anden elektronik i hjemmet er blevet en indbringende forretning for landets største forsikringsselskab Trygvesta.

Selv om selskabet de seneste år har appelleret til forbrugernes fornuft og ligesom en række andre konkurrenter med brask og bram har markedsført en langt billigere alt-i-en forsikring som alternativ til butikkernes forsikringstilbud, står Trygvestas svenske selskab Moderna bag salget af flere end to mio. af sådanne tillægsforsikringer i otte lande.

Alene i fjor solgte Moderna, ifølge selskabets egne oplysninger, flere end 850.000 tillægsforsikringer til butikskunder bl.a. i den danske kæde Elgiganten. Og trods finanskrisen spår selskabet en lys fremtid for sådanne forsikringer, bl.a. fordi butikskunder efterspørger nye og mere energivenlige apparater, og at de gerne vil forsikre apparaterne allerede inden, de bærer dem ud fra butikkerne.

God lønsomhed


..

BRANCHENYT
Læs også