Bilka i offensiv på nettet

Varehuskæden skruer op for satsningen på en netbutik - men afviser indtil videre at sælge dagligvarer der. I stedet forventer Bilka at nå en millionomsætning på nettet med salg af møbler, elektronik og andre større produkter.

Bilka vil have flere danskere til at handle på nettet og tager kampen op med de konkurrenter, som allerede har vundet markedsandele der. Varehuskæden forventer allerede i år at nå en omsætning på et trecifret millionbeløb i nethandlen.

Bilka, som er del af den A. P. Møller - Mærsk-ejede koncern Dansk Supermarked, har gennem nogle år afsat bl.a. bøger, musik og foto i kædens netbutik. Men nu suppleres de 17 fysiske varehuse rundt om i landet med en markant udvidelse inden for nethandel. Og målsætningen er klar.

»Vi forventer ikke at fjerne handel fra vores varehuse men i stedet at øge omsætningen med vores netbutik. Vi udbyder et bredt sortiment af produkter - bl.a. møbler, elektronik, drivhuse, plæneklippere og andre ting, som kunderne med fordel kan få leveret på hjemmeadressen frem for at skulle indkøbe i varehuset,« siger Henrik Libak, direktør for Bilka.

Kampen om netkunderne er hård, og flere aktører melder om hastigt stigende salg af en række produkter. Dansk Supermarkeds hovedkonkurrent, Coop Danmark, har også allerede en omfattende handel af den art i Nettorvet.

Ingen dagligvarer


..

Læs også