Cult overhaler Somersby-cider

Cider- og energidrikproducenten indtager nu førstepladsen på det danske marked, når det gælder salget af stærkere cidere og alkoholsodavand.

Foto: Cult Foto: Cult

Det skriver Dagbladet Børsen.

Dermed har Cult overhalet Carlsberg, der ellers har ligget i front siden sin lancering af cideren Somersby i 2008. Cults succes skyldes i høj grad den nye hyldeblomstcider ved navn Mokai, der i 2009 stod for omkring 40 pct. af omsætningen.

- Produktudvikling er utrolig vigtigt for os. Specielt, fordi vi har en målgruppe, der består af unge mennesker, hvor der hele tiden skal ske noget nyt, siger Lars Klausen, der er administrerende direktør i Cult, til Dagbladet Børsen.

Og Cult har også flere nye produkter på vej. Blandt andet cideren Modjo, som Cult-direktøren har store forventninger til.

- Med Mokai ramte vi kvinderne, og med Modjo håber vi på at få fat i de lidt ældre fyre, der er holdt op med at drikke Cult Shaker. Så vi udvider hele tiden for at nå en bredere målgruppe, siger Lars Klausen.

I 2009 solgte Cult ca. 20 mio. flasker, og det tal forventes at stige til 25 mio. i 2010, skriver Dagbladet Børsen.

Læs også