B&O's salg skuffer

Nye fladskærme løfter ikke salget i udlandet så meget som forventet. Koncernen vil nu øge markedsføringen.

Trods en storstilet lancering af nye fladskærme har B&O svært ved at få gang i salget.

De nye tv-apparater sælger godt i Danmark, men på de udenlandske markeder har de ikke samme succes.

Koncernen vil nu sætte tryk på markedsføringen for at øge kendskabet til de eksklusive produkter. Indtjeningen er fortsat under pres, men B&O er igennem det værste, og i de kommende regnskaber ventes fremgang både i omsætning og indtjening.

Struer-virksomheden konstaterer selv, at kunderne har taget godt imod fladskærmene i Beovision 10-serien, som under stor bevågenhed herhjemme blev præsenteret i efteråret.

»Beovision 10 har været en succes. Det har øget salget i butikkerne, og det har skabt masser af trafik af nye kunder,« siger Kalle Hvidt Nielsen, koncerndirektør i B&O.

Beskeden vækst


..

Læs også