Stofa sat til salg

En hård konkurrence på tv og bredbånd har skåret 22 pct. af overskuddet i TeliaSonoras Stofa.

Den hårde kamp om kunderne på tv og bredbåndsmarkedet kan aflæses i Telia Stofas regnskab.

I 2009 faldt omsætningen 1,3 pct. til 1,02 mia. kr., mens der blev barberet 22 pct. af årets resultat, som landede på 76 mio. kr.

»Vi er tilfredse med vores 2009 og ser frem til 2010 med en god portion optimisme,« siger Ole Simonsen, adm. dir. i Stofa.

Efter 15 års ejerskab har TeliaSonera sat Stofa til salg.

»Den proces kører vores ejere i Sverige, og vi lader ikke tanken om nyt ejerskab forstyrre os i det daglige. Vi holder fokus på vores forretning, og det fokus kan også aflæses i regnskabet,« siger Ole Simonsen.

Ifølge ham skyldes nedgangen i 2009 en hård konkurrence på tv og bredbånd, som har betydet, at selskabet har lavet færre ombygningsprojekter i antenneanlæg i 2009.

Telia Stofa har store forventninger til 2010. I forbindelse med slukningen af det analoge signal på det jordbaserede sendenet lavede en lang række antenneforeninger aftaler, som giver ukodet digitalt tv til foreningernes medlemmer.

»Vi har indgået aftaler, som gør os til markedets stærkeste partner for antenneforeningerne, og som giver foreningens medlemmer de bedste produkter til priser, som ingen kan matche lige nu. Det vil give os flere kunder i år,« spår Ole Simonsen.

Læs også