SAS' business-kunder på herrens mark

Vulkan-ramte businessclass-kunder hos SAS får ikke tilbudt alternative rejseformer.

Foto: KIMMO MÄNTYLÄ/AP KIMMO MÄNTYLÄ

Det oplyser kommunikationschef i SAS Danmark, Mikkel Thrane, til borsen.dk.

"Vi gør det, at vi giver kunderne mulighed for at ombooke deres billet eller få pengene tilbage. Og vi skelner ikke i den forbindelse mellem almindelige rejsende og businessrejsende," siger Thrane.

Han fortæller, at strandede rejsende får tilbudt noget at spise og et hotelværelse.

Der er således ikke tale om, at flyselskabet tilbyder at betale en bus- eller togbillet, så kunderne stadig kan nå deres mål.

SAS har på nuværende tidspunkt ikke overblik over, hvor mange forretningsrejsende der er blevet forhindret i at nå deres destination, siden Københavns Lufthavn i går kl. 16.30 lukkede for al trafik ud af lufthavnen.

Det skete som konsekvens af den enorme askesky af støv, der hænger over det danske luftrum efter et vulkanudslip på Island.

Læs også