Carlsberg fintuner fodbold-strategien

Der bliver ikke skåret ned på det samlede beløb, som skal bruges på fodbold. Ekspert: Bryggeriet kan godt fastholde fodbold-image uden Liverpool-trøjen.

Carlsberg skal nyudvikle sin strategi for at fastholde koblingen til fodbold.

Bryggeriet mister om et par måneder en af hjørnestenene i sin satsning: Carlsberg-logoet på brystet af Liverpool spillerne. Men koncernens adm. direktør, Jørgen Buhl Rasmussen, siger, at man vil finde nye veje og er villig til at bruge pengene på at sikre, at Carlsberg fortsat er den øl i verden, der oftest bliver sat i forbindelse med fodbold. Og han afviser, at fodboldstrategien er vingeskudt, efter man måtte opgive at forlænge med Liverpool.

»Liverpool har helt klart været en stor del af satsningen på fodbold. Men det er vores EM sponsorat også, og det regner vi med fortsætter, når de endelige underskrifter er på plads. Desuden regner vi også med at fortsætte samarbejdet med Liverpool på én eller anden måde. Så fremadrettet vil fodbold fortsat være en stor del af Carlsberg,« siger Jørgen Buhl Rasmussen.

Carlsberg har været sponsor for Liverpool i 17 år, og det er det længstløbende sponsorat i Premier League. Men fra juni overtages det af banken Standard Chartered, som var villig til at betale ca. 640 mio. kr. (80 mio. GBP) for en fireårig aftale. Langt mere end Carlsberg var villig til.

Et stærkt brand


..

Læs også