Analyseinstitut: Find alternative platforme

Hos et af Europas største analyseinstitutter af sponsering og fodbold, Sport+Markt i Tyskland, er man ikke i tvivl om, at tabet af Liverpool vil kræve nye initiativer.



»Selv om tabet af Liverpool må betegnes som et tilbageslag for Carlsberg betyder det ikke, at det vil få den store betydning på kort sigt. Undersøgelser har vist, at selskaber kan profitere i årevis af deres sponsorskaber efter de reelt er ophørt. Sådan har det været for Opel. De opgav at sponsere fodbold, men bliver stadig bedømt som et af de 15 mest populære mærkevarer associeret med fodbold,« siger adm. direktør Hartmut Zastrow fra Sport+Markt:

»Men Carlsberg skal gentænke sin sponsorstrategi. Bryggeriet skal finde alternative platforme for sine sponsorskaber inden for fodbold for at øge kendskabet til produktet i Asien og Østeuropa, hvor Liverpool har en stor fanbase. Alternativet kunne være en anden topklub,« siger Hartmut Zastrow.

Læs også