Carlsbergs aftale med Liverpool minimeres

Carlsberg indgår aftale om de næste to EM i 2012 og 2016 med UEFA inden en måned.

Carlsberg er klar til at indgå en ny treårig aftale med Liverpool, men det bliver ikke som hovedsponsor. Der bliver i stedet tale om en række andre rettigheder, så Carlsberg kan benytte sig af klubnavnet. Især med henblik på markederne i Asien.

»Vi er tæt på at lave en kontrakt med Liverpool, som ikke omfatter trøjen. Vi regner med en treårig aftale, hvor vi især kan køre kampagner på Liverpool i Asien, have vores reklamer på banen, og vi beholder også vores Carlsberg Lounge på hjemmebanen Anfield Road,« siger international sponsordirektør Keld Strudahl, Carlsberg.

Han vil ikke oplyse det samlede beløb for den nye aftale med Liverpool.

Det vil tidligst ske, når de to parter om relativt kort tid kan offentliggøre den. Men det bliver langt fra de 20 mio. GBP (ca. 170 mio. kr.) om året, som Standard Chartered har betalt for at sidde på Liverpools trøje de kommende fire år. Carlsbergs gamle aftale lød på 8 mio. GBP om året.

Tidligere har den ene af Liverpools ejere, amerikaneren Tom Hicks, fortalt britiske medier, at han regner med indgå en aftale med Carlsberg til 6 mio. GBP om året for et såkaldt sekundært sponsorskab, men det blev dengang afvist af Keld Strudahl.

Beløbet sat op


..

Læs også