Business med hjertet er god branding

Det gode hjerte banker på mange direktionsgange, hvor man yder en samfundsmæssig indsats og måske som sidegevinst pudse sit brand af.

Topchefer, der bekæmper fattigdom i internationalt regi og kaster sig selv i ringen for at få marginaliserede unge ind på arbejdsmarkedet. Virksomheder, der ansætter indvandrer, handicappede eller tidligere kriminelle.

Det er blevet populært at bedrive bussines med hjertet. Men ifølge lektor på CBS Jette Steen Knudsen sker det med et skarpt blik mod bundlinjen og er en del af den brogede buket, som går under navnet CSR - Corporate Social Responsibility (virksomheders samfundsansvar, red.).

»Overordnet globalt er CSR drevet af ønsket om at minimere risikoen for at få en dårlig sag på halsen, men det er en trend, der favner bredt og også rummer det personlige engagement, topchefens brand og hjerte,« forklarer Jette Steen Knudsen og tilføjer, at en topchef med et stærkt personligt brand er guld værd for en virksomhed.

Profilerer topchefen


..

Læs også