Nordea: Krisen styrkede brandet - nu scorer vi kunder

Der er ikke noget, der er så skidt, at det ikke er godt for noget.

Christian Clausen, Nordea, mener at der trods alt er en græsne for, hvor mange kunder, man kan trække gennem bankdøren. Arkivfoto: Andreas Apell/AP Foto: Andreas Apell/AP

Sådan lyder et mundheld, som de sikkert godt kan nikke genkendende til i Nordea. Finanskrisens hærgen gjorde ondt i hele sektoren, men mindre ondt i den skandinaviske storbank end på konkurrenterne. Bankens relative stabilitet i stormen har styrket troværdigheden og dermed brandet, og det bruges nu til at høste kunder. Det konstaterer en tilfreds administrerende direktør Christian Clausen over for RB-Børsen.

- Det må jeg helt klart sige. Det viser de målinger, vi laver også. Vi måler blandt andet vores kundetilfredshed og vores kundeloyalitet, som er stigende. Og vi kan se det med de nye kunder. De kommer jo fordi, at vi har tilfredse kunder, der siger til dem, at "I Nordea får man en god betjeningen, i Nordea er man aktive og har en stærk base" og så videre. Det bedste bevis på, hvordan ens brand har det, det er jo, at man får ny kunder, siger Christian Clausen...

Læs også