UK: Stigende medieforbrug gavner ikke aviser

En ny undersøgelse fra Storbritannien viser, at det samlede medie-forbrug er stigende. Men det er ikke nødvendigvis godt nyt for journalistikken.

Foto: Colourbox AUDUREAU AURELIE

Briterne benytter medierne mere og mere. Ifølge en ny undersøgelse fra engelske KPMG Media and Entertainment Barometer bruger briterne bl.a. meget mere tid foran fjernsynet, end de gjorde i september 2009.

De bruger samtidig 33 minutter mere på at læse de traditionelle medier, i forhold til de 11 timer og 40 minutter, der blev brugt på dem sidste år - tilsvarende blev der brugt 74 flere minutter på de digitale medier oveni de 6 timer og 14 minutter for bare seks måneder siden, skriver editorsweblog.org.

En større gruppe respondenter, 43 procent i forhold til sidste år, foretrækker at bruge medierne offline frem for at skulle være online. I forhold til journalistikkens ve og vel er et stigende antal brugere dog ikke villige til at betale for deres medieforbrug...

Læs også