Brink Lund: "Hvert medie finder sin niche"

De store dagblade skal droppe forestillingen om at være først med nyhederne.

Foto: Colourbox Sinar 2/colourbox.com

Internet og tv har langt bedre forudsætninger for at formidle nyheder end dagbladene. Derfor bør de store dagblade prioritere dybden, siger professor i medieledelse ved Copenhagen Business School (CBS), Anker Brink Lund, i et interview til Kristeligt Dagblad.

”Vi har set, at når de store landsdækkende dagblade har følt sig presset af nye medier, har de forsøgt at ligne dem mere. Artikler er blevet kortere. Der er kommet mere grafik. Det er blevet mere staccato. Men derved har de skåret ned på deres største aktiv: det gode læsestof. Dagbladenes kerne er ikke nyheder, grafik og form. Kernen er redigeret virkelighed. Det er en skribent, som har taget sig tid til at vælge et bestemt emne ud og skrive klogt og smukt om det,” siger han...

Læs også