Rivaler ånder den danske bredbåndskonge i nakken

Danskerne vælter ind i tele-butikkerne for at købe mobilt bredbånd.

Foto: Torben Stroyer Foto: Torben Stroyer

Den mangeårige konge på det danske marked er under stigende pres og bliver nu åndet tæt i nakken af den nærmeste rival.

Danskerne er fuldstændig vilde med mobilt bredbånd. På blot halvandet år er antallet af danskere, der har købt sig mobil bredbånd, steget med hele 379.000 nye kunder.

Inden for det seneste halve år er antallet steget med 169.000 nye kunder, hvilket fortsat gør mobilt bredbånd til et aldeles attraktivt vækstmarked.

I dag har 587.000 danskere mobilt bredbånd, hvilket gør næsten hver femte internetforbindelse herhjemme mobil. Og der er indtil videre ingen tegn på, at denne udvikling er ved at flade ud.

Mobilselskabet 3 sidder fortsat i en førende position på dette voksende marked, men det er ikke sikkert, at det varer ved.

Selskabet må konstatere, at TDC sammen med datterselskabet Telmore er rykket meget tættere på end for blot et halvt år siden, selvom 3 oplyser, at det faktisk har øget antallet af kunder til nu mere end en halv million danskere...

Læs også