VM gav Carlsberg et salgsløft på 17 pct.

Massiv kampagne med tv, outdoor og i butikkerne kunne ses på salget i juni. Bryggeriet solgte f.eks. 322.000 stk. af sin gimmick-dåse med en liter dele-øl.

VM-fodbold og solrige dage er den perfekte kombination til at sætte gang i ølsalget.

Med en stort anlagt kampagne i forbindelse med sommerens VM i fodbold i Sydafrika øgede Carlsberg sit salg til købmænd, kiosker og supermarkeder med 17 pct. i forhold til juni året før.

Også den største konkurrent, Royal Unibrew, oplevede, at forbrugere, der vil drikke øl sammen til VM-bold, vælger mærkevareøl i stedet for discount.

»Vi er meget overraskede over, at vores kampagner i forbindelse med VM kunne løfte salget så meget i juni. Inden vi gik i gang, havde vi forventet en stigning på 4-6 pct. Men kombinationen af det meget varme vejr og fodbold gav langt mere,« siger marketingdirektør Kirsten Ægidius fra Carlsberg Danmark.

Ekstra indsats

..

Læs også