Krisen bremser Mols-Linien

Manglende vækst i trafikken, lavere priser og højere brændstofudgifter koster dyrt for rederiet, der får underskud i år.

Mols-Linien har mistet mange af de vigtige forretningskunder. Krisen i erhvervslivet har bidt sig fast, og det koster trafik for rederiet. Samtidig er der øget konkurrence fra flytrafikken, fordi hård konkurrence har sænket priserne.

Mols-Linien glæder sig dog over, at selskabet har vundet markedsandele fra broen over Storebælt, som er den primære konkurrent. Samtidig sætter selskabet tryk på markedsføringen og gennemfører forbedringer, der skal vinde kunderne tilbage.

Omsætningen i 1. halvår faldt med knap 10 mio. kr. til 307 mio. kr. Rederiet transporterede i perioden 1,3 pct. færre biler i forhold til samme periode sidste år, mens Storebæltsbroen havde en tilbagegang på 3,2 pct. Transporten af lastbiler dalede med 5,2 pct.

Godt halvdelen af kunderne er forretningsrejsende i egen bil, mens andelen tidligere var 60 pct. Det sætter priserne under pres.

Skærpet markedsføring

..

Læs også