Troværdighed må vige pladsen

Rockwools ingeniører og øvrige ansatte skal lære at sparke dørene ind hos kunderne. Isoleringsvirksomheden indfører nye værdier, og ”troværdighed” viger for ”passion” og ”opfindsomhed”.

Som mange andre virksomheder har også Rockwool set lyset i at inddrage kunderne i udvikling af nye produkter. Når den sjællandske virksomhed fremover skal finde på nye typer isolering og brandsikring til bygninger, skibe mm., vil det derfor i mindre grad ske ved, at ingeniørerne i virksomheden samles og tænker store tanker. De skal i højere grad ud på byggepladsen og opsøge kunderne og opleve de udfordringer, kunderne har.

Det gælder både de mere praktiske af slagsen i forbindelse med anvendelsen af Rockwool's produkter. Men det gælder også kundernes mere forretningsmæssige og langsigtede udfordringer.

»Vi skal ud af vores kontorer og ud til kunderne. Kompetencerne er der, vi skal bare gøre meget mere ud af at være i dialog med kunderne,« siger Inge Marie Ringgaard, som er HR-direktør i Rockwool. Hun er netop blevet ansat og har ifølge isoleringskoncernen derfor den fordel, at hun kan se med nye briller på organisationen og skabe forandring.

Ny kultur

..

BRANCHENYT
Læs også