Danske Bank går i sort

Landets største bank er træt af at blive set på som dyr af danskerne. Derfor skifter banken for en tid logo og leger med Nettos discountfarver.

Foto: JP Foto:JP

Danske Banks kendte blå hvide logo bliver gult og sort, men kun i fem uger.

Det er en del af en kampagne, som landets største bank er på vej til at lancere. Danske Bank er nemlig træt af imaget som gebyrgrib og blive set på som en dyr bank. For det er ude af trit med sandheden, forklarer Danske Bank Danmarks direktør, Henrik Normann:

»Vi har via undersøgelser og hjemmesiden Pengepriser.dk brugt lang tid på at dokumentere, at vi er en af de billigste banker. Vi har brugt strategien show it, don't tell it. Der er bare det problem: Det virker ikke. Derfor tager vi nu forhammeren frem til at fjerne den sten på vejen.«

Danske Banks pr-stunt er ved uden på 80 filialer i hele landet at erstatte de eksklusive blå-hvide farver med et logo i sort-gult i en periode. Samtidig kører banken en kampagne med bl.a. plakater i ruderne. Det skal en gang for alle gøre op med fordommen om Danske Bank som en dyr bank, håber Henrik Normann:

»Folk tænker jo discount, når de ser den farvekombination, som Netto jo ejer.«

En irriterende sten i skoen

..

BRANCHENYT
Læs også