Revisoropgør med kedeligt ry

Foreningen Registrerede Revisorer går nu i charmeoffensiven for at tiltrække ungdommen.

En revisor er ikke en kedelig mand, der dag efter dag sidder bøjet over regnskaber i sin hvide nylonskjorte.

En revisor har et alsidigt spændende job med ansvar.

Det budskab vil Foreningen Registrerede Revisorer, FFR, nu for alvor slå fast overfor de unge på landets handelsskoler og gymnasier.

Værktøjet er lommeregner Hero, innovationsspil og 15 bloggere, der indgår i en storstilet kampagne, der skal øge tilstrømningen til faget.

Ifølge formanden for FRR's uddannelsesudvalg Richardt Andersen, gøres der med kampagnen op med den traditionelle måde at markedsføre faget på.

»Ved at involvere og engagere en masse unge mennesker i deres klasselokaler og deres sociale netværk håber vi at få dem i tale netop der, hvor de befinder sig,« siger han.

Læringsspil


..

BRANCHENYT
Læs også