»Kunderne får mere for pengene«

På fem år har TDC mistet tæt ved en million fastnetkunder. Nu skal en fast pris på 1,00 kr. pr. opkald bremse kundeflugten, forklarer Jesper Theill Eriksen, adm. direktør i TDC Privat.

Hvad er tanken bag den nye enhedspris?

»Vi vil gerne gøre det simpelt og nemt at forstå, hvad det koster, når man tager telefonen og ringer op. Samtidig vil vi gerne stimulere forbruget hos vores kunder, så de bruger fastnettet mere. Vores tal viser, at jo mere kunderne bruger telefonen, desto længere taler de. Det gør dem mere tilbøjelige til at beholde deres fastnettelefon, og det er vi jo meget interesseret i.«

I har selvfølgelig gransket alle opkaldsdata før ændringen. Vil ændringen gøre det dyrere eller billigere for kunderne?

»Forudsætter man, at intet ændrer sig, vil TDC miste en lille smule af omsætningen.«

Hvordan hænger det sammen med målet om, at TDC vil skabe vækst i salget og øge indtjeningen?

»For at tjene penge skal man give kunderne noget, som har en værdi, der mindst svarer til, hvad de skal betale. I sidste ende gør vi det her for at tjene flere penge. Men vi gør det ved at investere i at give kunderne mere for pengene, for så tror vi på, at kunderne bliver længere hos os.«

Bør kunder frygte, at mange forgæves opkald får deres telefonregning til at eksplodere?

»Det har vi selvfølgelig tænkt over. Vi tilbyder derfor kunder gratis notering. Kommer man ikke igennem, kan man trykke på automatisk notering. Så vil man blive ringet op, når der er hul igennem.«

Kan kunder slippe for den nye løsning?

»Vi ændrer den grundlæggende prisplan. Men samtidig har vi lavet en anden prisplan, som meget ligner det, som kunderne hidtil har haft. Føler folk sig utrygge ved den nye prisplan, kan de uden videre skifte til en takst, som ikke er dyrere, end hvad man hidtil har kendt til. Vi gør jo ikke det her for at genere nogen.«

BRANCHENYT
Læs også