Forskel på regningerne

TDC's privatkunder har i fire år betalt et regningsgebyr. Nu skal erhvervskunderne også. Men gebyret er ikke det samme, erkender Henrik Gjerulff Jensen, afdelingsdirektør i TDC Erhverv.

Hvordan er I kommet frem til, at virksomheder skal betale 39 kr. plus moms for en papirfaktura?

»39 kr. er udtryk for de omkostninger, vi har ved at få trykt og sendt fakturaen.«

Det koster private TDC-kunder 43 kr. at få fremsendt en papirregning. Nu skal virksomheder også betale for papirfakturaer. Men de afkræves 39 kr. plus moms, altså 48,75 kr. Hvorfor skal virksomheder betale mere end private?

»Det kunne godt være det samme. Vores omkostningsbase kunne godt være den samme. Men det er ikke så meget beløbet, vi har fokus på.«

Hvad har I så fokus på?

»Det har drejet sig om at finde et prisleje, som motiverer kunderne til at vælge den elektroniske løsning. Og der vurderer vi, at vi skal op omkring 30-40 kr.«

I kræver 39 kr. Har det så virket?

»Den seneste måned har vi nærmest oplevet en bevægelse over mod tilmelding til elektroniske regninger. Flere tusinde har skiftet. Det er vi selvfølgelig glade for.«

Så du græder ikke, selv om det faktisk betyder, at I mister gebyrindtægter?

»Nej. Tværtimod er vi faktisk glade for det.«

BRANCHENYT
Læs også