Krisetid er rekrutteringstid

Konsulenthuset Affecto har udnyttet finanskrisen til at få fat i den type medarbejdere, der normalt er svære at få fingrene i.

Foto: AP/Andre Penner ANDRE PENNER

2009 har været et vækstår for it-konsulentvirksomheden Affecto, der er specialiseret i business intelligence. Omsætningen er steget med 11 procent fra 78,76 millioner kroner i 2008 til 87,58 millioner i 2009 ifølge virksomhedens seneste årsregnskab.

Men det er ikke kun omsætningen, der er steget. Også antallet af medarbejdere er gået op i det forgangne år. Således har det gennemsnitlige antal medarbejdere i 2009 været 59 mod 52 året før.

"Vi er især gået efter ekspertprofiler og folk med kompetencer inden for og rådgivning," fortæller Claus Kruse, der er administrerende direktør i Affecto.

Og her har finanskrisen faktisk hjulpet med at få fat på de rette folk.

"For to år siden var det jo næsten umuligt at skaffe folk. Men det har været meget lettere i 2009," fortæller Klaus Kruse.

Udvid produktionsapparat under krisen

..

Læs også