0

Cult udfordrer Carlsbergs dominans

Får Cult succes med ølsalg, vil det betyde tab af markedsandele for Carlsberg og Royal Unibrew. Navnet på den nye øl i butikkerne på mandag er Kay-Sar, og den indeholder koffein.

Cult går på mandag direkte til angreb på Danmarks to største bryggerier, Carlsberg og Royal Unibrew.

Det sker med en helt ny øl, Kay-Sar, der vil blive solgt i stort set samtlige supermarkedskæder og hos restaurationsbranchen. Målet er en markedsandel på 5-8 pct. af det totale danske øl-marked i løbet af fem år .

Og Cult skal tages alvorligt. Risskov-virksomheden har historisk vist sig som en formidabel modstander på nichemarkedet for Cider i Danmark og ved grænsebutikkerne.

Med ejeren Brian Sørensen i spidsen har man været i stand til at fange de unges opmærksomhed med nogle til tider aggressive kampagner med seksuelle over- og undertoner...

Vil du læse mere?
Få adgang via din arbejdsmail
Har din arbejdsplads et Finans erhvervsabonnement kan du få adgang til alt indhold.
BRANCHENYT
Læs også