»Vi vejer vores kunder«

At sætte kunden i centrum har været en afgørende del af Ringkjøbing Landbobanks opskrift på succes.Samtidig har banken haft for øje, at intet må gøres mere kompliceret end højst nødvendigt.

På torvet i Ringkøbing har der i årevis ligget to banker, som har afholdt deres respektive årlige generalforsamlinger med en uges mellemrum, så aktionærerne med aktier i begge banker kunne nyde traktementet begge steder og dermed få fuldt udbytte af ejerskabet. Historien forlyder, at menuen også blev afstemt, så det på skift var gule ærter og flæskesteg.

Ringkjøbing Landbobank var den ene af disse, og udsprunget af den nøjsomme sandede jord i Vestjylland har banken udmærket sig ved at have den laveste omkostningsprocent blandt alle banker i Norden. Alligevel er menuen de senere år blevet løftet nogle kokkehuer, så den matcher, at man kan drikke rødvin til, men med ca. 2.300 deltager på den seneste generalforsamling i februar kan man godt kalde det en folkefest.

Landes mest veldrevne

..

Læs også