Lidls danske frontkæmper

Detailhandel: Lidls danske direktør, Finn Tang, vil gøre den tyske discountkæde til den største dagligvarekæde i Danmark.

Die Grösste. The biggest. De største.

Ikke nummer to. Ikke nummer tre.

Det er, hvad den tyske discountkæde Lidl bliver i Danmark, hvis det står til kædens danske direktør, Finn Tang.

»Lidls mål er at blive den førende dagligvarekæde i Danmark,« siger han, holder en pause og smiler.

Danmark udtaler han med en dialekt, der er en dronning værdig. Et langt, åbent a, så det bliver sætningens længste ord.

Et øjeblik efter er det som om selvtilliden alligevel drænes lidt. Smilet falmer, blikket dykker.

Og så:

»Jeg ved godt, at det hverken sker i dag eller i morgen. Det er en meget langsigtet målsætning,« siger han.

Sankthansaftensdag åbnede Finn Tang butik nummer 83 i Høje Gladsaxe Centret ved København. Dermed er Lidl i Danmark omkring en femtedel af størrelsen af markedslederen Netto.

Wie bitte?

..

BRANCHENYT
Læs også