3 hyrer vagthund i kamp mod utilfredse kunder

Teleselskabet 3 ansætter nu en ombudsmand, der skal sikre kundernes rettigheder.

PR Foto

Den danske telebranche har alt andet end et godt ry.
 
Det konkluderer forbrugerne årligt i undersøgelser, hvor telebranchen ender i bunden.

Senest vurderede forbrugerne i Forbrugerredegørelse 2010, at brugtvognsforhandlere er mere troværdige end teleselskaber.
 
Men mobilselskabet 3 forsøger nu at gå kritikken i møde. Virksomheden har således ansat cand.jur. Peter Fogh Knudsen som den første kundeombudsmand i telebranchen.
 
"Vi kan ikke komme uden om, at branchen kæmper med et blakket ry, så jeg ser meget frem til at yde en indsats for at højne serviceniveauet for kunderne og dermed bidrage til at forbedre 3's image yderligere," fortæller den nye kundeombudsmand i en pressemeddelelse fra 3.
 
Mobiloperatøren henter Peter Fogh Knudsen hos Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen, og han har tidligere været advokat i TDC. 

Intentionen er ifølge 3, at kundeombudsmanden arbejder for at sikre kundernes rettigheder uden hensyn til selskabets interesser.
 
3 afslørede på et pressemøde 24. februar, at selskabet ville ansætte en kundeombudsmand. Allerede dengang var aftalen på plads, men først nu løfter virksomheden sløret for navnet.

Læs også