Lavprisgiganten satser på erhvervslivet

EasyJet vil have tre millioner ekstra forretningsrejsende. Flere afgange skal tiltrække erhvervsfolk. SAS vil svare igen med mere service.

EasyJet vil kapre forretningsrejsende fra de store og etablerede flyselskaber.

Den britiske lavprisoperatør vil gå målrettet efter de hyppigt rejsende medarbejdere og chefer i erhvervslivet.

Med lave priser og endnu flere afgange mellem de større byer i Europa skal de mest attraktive flypassagerer lokkes om bord hos EasyJet, der er blandt de hurtigst voksende flyselskaber.

I øjeblikket er 18 pct. af de rejsende med EasyJet forretningsfolk. Den andel skal i de kommende år øges til 23 pct. Det betyder, at selskabet satser på at tiltrække op mod 3 millioner ekstra erhvervsrejsende.

»Vi vil åbne flere ruter, og ikke mindst vil vi øge antallet af gange på de eksisterende ruter. Erhvervslivet efterspørger flere daglige afgange, og det vil vi give det, så det får det rette produkt til langt lavere priser,« siger Allan McIntyre, der er chef for ruteudvikling i EasyJet.

Den britiske gigant vil først og fremmest satse på de europæiske lande uden for Storbritannien, hvor selskabet allerede står stærkt.

53 pct. af kunderne kommer i dag fra Europa uden for De Britiske Øer. Planen er, at andelen skal øges til 58 pct.

Væksten fortsætter


..

Læs også