Nu kan du se de danske "Mad Men"

Ny tv-serie løfter sløret for de vilde dage i den danske reklamebranche.

Jae Hong Det gik dårligt for Irma i 1960 og 70'erne, men så tog vilde reklamefolk over - resten var succes.Foto: Jesper Nørgaard Sørensen, JP Arkivfoto: Jesper Noergaard Soerensen Carlsberg fik succes med den stærke øl "Sort Guld" - men bag succesen stod især driftige reklamefolk, viser ny serie i DR2.PR-foto Den amerikanske tv-serie "Mad Men" om det vilde liv i reklamebranchen i USA i 1960'erne får nu en dansk dokumentar-opfølger på DR2. Foto: AP Anonymous

Der var liv og vilde dage i den danske reklamebranche tilbage i 1970'erne og langt i 80'erne, som ikke lader fortællingerne fra den amerikanske tv-succes-serie "Mad Men" meget tilbage.

Det vil fremgå, når DR2 fra fredag den 28. oktober og seks fredage frem i serien med navnet "Danske Mad Men" fortæller historierne fra den danske reklamebranches helt egne "Don Drapers" hovedpersonen i "Mad Men" - og hvad der var de store reklame-kampagner i 70erne og 80erne i Danmark...

Læs også