Tændt på vækst

Det eksklusive lysfirma Louis Poulsen, som fastholder produktionen i Danmark, åbner nu kontor i Kina. Omsætningen skal øges efter flade år, men den italienske ejer fattes penge.

Kunderne har ikke stået i kø for at købe eksklusive lamper i de seneste år, men alligevel har Louis Poulsen klaret sig fornuftigt gennem krisen.

Nu vil den danske virksomhed sparke gang i væksten. Det skal bl.a. ske ved at etablere sig i Kina, hvor der bliver flere og flere købestærke forbrugere. Samtidig skal indsatsen forstærkes i USA, der er det største eksportmarked.

»Vi blev ramt mindre hårdt af den økonomiske krise end andre produkter i den dyre ende af prisskalaen. Når krisen kradser, så går forbrugerne efter det sikre og det klassiske, og lamperne fra Louis Poulsen er netop tidløs belysning i høj kvalitet,« siger Søren Schøllhammer, direktør i Louis Poulsen.

Omsætningen er faldet med omkring 15 pct. i forhold til perioden før det økonomiske tilbageslag i efteråret 2008. Målet er at vende tilbage til niveauet fra tidligere. Sidste år havde Louis Poulsen en omsætning på ca. 600 mio. kr. Salget skal øges til 700 mio. kr. eller mere i 2014.

En italiensk bremse


..

Læs også