Vejen til succes i 2012

Erhvervsredaktionen har sat trendguruerne nytårsstævne. Vi bringer sædvanen tro de ”bedste” råd fra eksperter i det gode liv om vejen til succes i året, der kommer.

Steen Rosenbak, erhvervsredaktør - Morgenavisen Jyllands-Posten

Så kom den endelig. Den tid på året, da landets største eksportvare - hyggen - virkelig skal komme til sin ret i små og store hjem.

Lad mig derfor indledningsvis tilslutte mig en af det forgangne års politiske trends og udstede intet mindre end et løfte: Der vil ikke være to ord om krise i dagens kommentar fra de redaktionelle gemakker. I dag tager vi ja-hatten på og går i clinch med alt det, der kan gøre en forskel på, om du, kære læser, får et indbringende og prangende karriereår i 2012.

Sædvanen tro har vi anvendt december på at granske de store trendguruers budskaber til folket på kanten af et nyt år. Researchen har bragt os forbi amerikanske, indiske, svenske, tyske, britiske og ja, selv danske trendforskere, så de globale mega- og minitrends turde være garanteret.

Her følger ni udvalgte tendenser, der vil trimme dig til frontale karrierefremstød i samme sekund, et nyt år og en produktiv hverdag melder sig igen.

Tendens 1: Sociale medier.

Skal verden have øjnene op for dit geni, skal du have et publikum til dine udfoldelser, og der er heller ikke i 2012 nogen vej udenom de sociale medier. Mobiliser masserne, kunderne eller den gruppe af mennesker, der nu engang matcher din event, på Facebook, Twitter, Flickr eller et fjerde medlem af internetfællesskabets loge. Og husk, at nok er 1.000 ord mere værd end ét billede på papirmedierne, men det forholder sig omvendt, når der bliver sat strøm til dit budskab. Intet over, intet ved siden af levende internet-billeder på YouTube - men husk lige at sikre dig, at din målgruppe tilhører den hypermedielle generation. Ellers bliver det et meget stille år...

BRANCHENYT
Læs også