27-årig med 14 års erfaring

Den 27-årige iværksætter Magnus Kjøller begyndte som 13-årig at lave hjemmesider. For fire år siden etablerede han CM Network. I dag er der 31 ansatte, og virksomheden opererer i foreløbigt 10 europæiske lande.

Det kan lade sig gøre. På fire år er iværksættervirksomheden CM Network gået fra at have stifteren Magnus Kjøller ansat til i dag at have 31 på lønningslisten, og dermed lever den op til definitionen på en vækstvirksomhed.

Det er lidt af et eventyr, som - når ret skal være ret - faktisk er 14 og ikke fire år gammelt.

Det begyndte nemlig på Bornholm i 1997, da Magnus Kjøller begyndte at arbejde med hjemmesider. Siden flyttede han til Aalborg, læste til datamatiker og fik sit cvr-nummer dagen efter sin 18-års fødselsdag.

I januar 2007 fik han sin første ansatte, en studentermedhjælp, og virksomheden voksede indtil dette forår til 17 mand. I dag er staben altså på 31, hvilket næsten er en fordobling i indeværende år.

Virksomhedens koncept er som hos mange andre iværksættere i denne tid webbaseret og går i sin enkelhed ud på, at folk skal opsamle point for al deres færden på nettet. CM Networks hovedåre til indtjening er således Pointshop, som eksisterer i 10 forskellige lande og har i alt 7 mio. brugere, som virksomhederne så får annoncørerne til at eksponere sig overfor.

»Ideen er, at folk kan optjene point på alt, hvad de foretager sig på nettet. Spørgeskemaer, konkurrencer, webshops og hjemmesidebesøg. For disse points kan de så købe gratis varer fra de pågældende annoncører,« fortæller stifteren.

Det går også ud på, at mange, som ikke vil modtage reklamer, er mere velvillige, hvis de selv får en del af kagen - og desuden kun modtager reklamer, som de selv ønsker.

Globalt koncept


..

Læs også