Marks & Spencer sænker indtjeningsmarginal

Den britiske modetøjdetailkoncern Marks & Spencer er tirsdag morgen aktuel med en markedsopdatering for sit forskudte tredje kvartal, hvor selskabet sænker sin indtjeningsmarginal for helåret primært på grund af øgede markedsføringsomkostninger.

Foto: Akira Suemori/AP

I forbindelse med halvårsregnskabet tilbage den 08. november sidste år sænkede selskabet også sine forventninger til indjeningsevnen.

Marks & Spencer opnåede en tilbagegang i salget af almindelige handelsvarer på 1,8 pct. i tredje kvartal sammenlignet med analytikernes forventninger om et mindre fald her på 0,5 pct. I andet kvartal faldt dette salg til sammenligning med 2,5 pct. Salget af fødevarer udviklede sig bedre end ventet med en stigning på 3 pct. sammenlignet med analytikernes forventninger på 2 pct. I andet kvartal steg salget af fødevarer til sammenligning med 1 pct. Det samlede salg viste en stigning på 0,5 pct. i tredje kvartal...

Læs også