Danske Bank skraber atter bunden

Danske Bank ligger nu dårligere end alle andre store banker, når det gælder kundeloyalitet. Heller ikke bankens ambition om at blive opfattet som billig af omverdenen fungerer tilsyneladende.

Danske Banks ordførende direktør, Peter Straarup, efterlader en bank, der har fejlet på et af sine vigtigste satsningsområder.

En ny undersøgelse fra Loyalty Group viser, at banken fortsat taber terræn, når det gælder kundeloyalitet.

Det sker, samtidig med at de øvrige store banker går frem.

Dermed ender Danske Bank på sidstepladsen efter Nykredit, mens Sydbank ligger bedst blandt de store banker, når det gælder kundeloyalitet, skarpt forfulgt af Nordea. Det er gruppen af mindre banker, som klarer sig bedst, viser undersøgelsen.

Seniorrådgiver Mikkel Korntved fra Loyalty Group påpeger, at udskiftningen i toppen af Danske Bank, hvor Peter Straarup i disse dage afløses af Maersk Line-topchef Eivind Kolding, kan være med til at rykke banken ud af positionen, hvor den igen og igen i forskellige undersøgelser ligger med den ringeste kundetilfredshed og loyalitet blandt landets banker:

»Peter Straarup har om nogen været synonym med Danske Bank. Derfor kan hans afgang betyde, at man kan sende et helt andet signal fra toppen af banken. Det kan vi af gode grunde ikke se endnu.«

Mikkel Korntved tvivler også på, at Danske Banks såkaldte "gule kampagne”, der med efterligning af Nettos gule discountfarver skulle give kunderne en opfattelse af banken som en billig bank, har virket.

Værdi for pengene

..

BRANCHENYT
Læs også