Lego-stunt i verdensklasse

Et reklametiltag i Tyskland har givet Lego VM-nominering.

Lego er netop nomineret blandt de bedste i "Direct marketing-kategorien" ved årets største begivenhed i den internationale reklamebranche.

Lego valgte at profilere sig sammen med den nye 3D-udgave af Star Wars.

I Tyskland fik man lavet en stor "lyd-maskine" bygget udelukkende af Lego-klodser. Den blev en stor succes og turnerede hele landet rundt.

Her kan du se Lego forklare om baggrunden for selskabets succesfulde reklametilag.

Cannes Lion

Tøj og bog om afføring

I kategorien "Direct marketing" er en danskproducueret reklamekampagne fra det danske tøjfirma Only blandt de nomineret. Bag reklamen står firmaet "Uncle Grey".

Også Halbye Kaag JWT’s ”The Shit Book”, der er lavet for Dansk Kennel Klub, er nomineret i kategorien.

Den er propfyldt med fakta om hunde-afføring - og man kan bl.a. læse, at det i gennemsnit koster fem kroner for Københavns Kommune at fjerne en af slagsen.

Carlsberg også nomineret

Carlsberg er også nomineret i kategorien.

I Belgien lavede Carlsberg et meget spektakulært nummer med nogle biografgængere.

SE DET HER: Her er Carlsbergs nominerede reklame-indslag

10 idéer, der kan ændre Danmark
Ny serie fra FINANS: Følg 10 visionære og innovative iværksættere og deres idéer, der har potentialet til at redefinere dansk erhvervsliv.
Læs serien her
BRANCHENYT
Læs også